• Aneta Synková

AMSTERDAM

Na tenhle výlet jsem se tak moc těšila. V červenci roku 2018 jsme letěli do Amsterdamu se společností KLM a přistáli na amsterdamském letišti Schiphol. Po vyzvednutí kufrů byl směr jasný – nápis Iamsterdam! Koupili si lístky na vlak směr Amsterdam Central, hlavní nádraží. Bylo teprve 8h ráno, do hotelu jsme ještě nemohli, proto jsme se vydali vstříc městu, zažili mírný šok počtem cyklistů a kol, ale poté jsme si na hiearchii, která vládne, zvykli (cyklisté – řidiči – chodci). Rozkoukávali jsme se, ale únava začala šíleně doléhat, proto byli rádi za odpočinek ve Westerparku, kafe a opěr směrem do města. Navrhla jsem cestu oblastí Jordans, která je taková opravdu typicky Amsterdamská. Vychytali jsme nádherné počasí, pili pivo, kochali se okolím, kanály, lodičkami, prodírali se mezi cyklisty a turisty. Cestou na hotel jsme se stavili u Heineken muzea na výborné palačince (což je v Amstru povinnost). Po náročné cestě přes celé město s kufry za zády, jsme konečně dorazili – Motel One (not sponzored), byla jsem opravdu nadšená, pokoje, recepce, design, personál,…všechno bylo boží! Odpočinuli jsme, nakoupili dobroty (zjistili jsme, jak je v Nizozemsku obyčejná bulka, šunka a sýr totální chutnou a poctivou lahodou) a večer spontánně vyrazili do města. Prošli jsme různé uličky, navštívili coffeeshopy, chillovali v parku Martina Luthera Kinga, užívali atmosféry, prostě Amsterdam… a večer, někdy po 11 hodině, Dominik navrhl jít do podniku, kolem kterého jsme procházeli. Váhala jsem, ale stejně jako ho, mě tam také něco táhlo. No a wau.

Zpíval tam jeden chlapík latinskoamerické písničky, se kterým jsme se spřátelili a hrál nám písničky na přání. Dominik byl zrovna pryč, tak jsem napsala na papírek: Sugar, Maroon 5. Naši písničku. Domča si byl odskočit, ale akorát se vracel, vyzval mě k tanci,... byli jsme jen my 2, užívali, tancovali, usmívali se,, romantika, bože… vím, že tohle byl okamžik, na který nikdy nezapomeneme, stejně jako na celý večer. Všichni tleskali, bylo to skvělé! Po pár drincích za mnou přišla zmiňovaná černoška, tancovali jsme spolu, po chvilce jsem oběhla celý bar, vyzvala lidi z Ruska, Německa, jižní Ameriky, Ukrajiny, Itálie, USA, Afriky …. a tancovali jsme všichni společně...snad do 3 do rána. Dali si skvělý kebab a došli na pokoj. Byl to neskutečný večer

Další den, ale snad až ve odpoledne :D jsme vyrazili vstříc centru, procházeli ulicemi, bloudili, užívali atmosféru, prošli si nejbarevnější Flower Market, zase navštívili cofeeshopy, protože Amsterdam, zašli si na nejlepší waffli v životě – do Mama Pancakes ! Viděli skvělé a vtipné žonglérské představení u královského paláce…Samotným zážitkem bylo i Red Light District, kde skoro v každém okénku tancuje polonahá slečna, sexshopy, muzem Prostituce, člověk neví jak se chvílemi cítit, hehe. A ani nevím jak, ale došli jsme i na Rembrandtovo náměstí a další nádherná místa. Do večera jsme procházeli městem, seděli u pěkných výhledů, užívali, ….no nemusím už komentovat, že jsme si to naplno užili a na pokoj se dostali zase kolem 3h. Po snídani jsme se sbalili a došli podél řeky do parku Sarphatipark a na Albert Cuyp Market. To je obrovská tržnice, kde naleznete téměř vše, co musíte v Amsterdamu ochutnat – ovoce, zelenina, sýry, wafle, palačinky, a mnohem více. Koupili jsme si zmrzlinu, suvenýry a dárečky domů, jídlo a vyzvedli kufry z recepce. Došli na stanici Amsteram RAI, která byla hned za hotelem (zjistili jsme, že jsme první den nemuseli jet přímo na Amsterdam Central), linkou NS, což je něco mezi metrem-tramvají a vlakem, jsme dojeli opět na letiště, Schiphol Airport a nabití nezapomenutelnými zážitky letěli zpět domů, do Prahy.