• Aneta Synková

AUSTRALIE - MELBOURNE

Ze Sydney, kam jsem letěla v lednu 2019 (předchozí článek zde), jsme přiletěli v 6 hodin večer na letiště Essedon, Melbourne, které provozuje pouze vnitrostátní lety. No ahoj MELBOURNE! Město není o nic menší než Sydney a v noci to bylo naprosto krásné! Další 2 týdny jsem bydlela u svých sestřenic, v části Port Melbourne, měla ten nejkrásnější výhled z pokoje a vůbec, nejskvělejší pocit ever. První den v jsem strávila s Nel na Brighton beach, skvěle si zaplavala, opálila se (konečně ne připálila). Večer, poté se z toho stala naše obvyklá aktivita, se vydaly na walking podél Sandridge beach. Večer byl ve znamení #tacotuesday. Yaaay! A vůbec v podobném duchu se nesel zbytek mého výletu. Walking, jídlo, plavání,… Prostě jako doma, ale na druhé straně světa. Udělaly si výlet na Safety Beach, odkud mám ty nejkrásnější fotky, protože je to jedna z nejkrásnějších pláží v Melbourne. Cestou domů nás dokonce zastihl hurikán, lítaly kolem nás stromy, ale asi nic netypické pro Austrálii. Večer nás čekala cesta do Ballarat, kde bydlí maminka holek s dětmia rodinou. A ráno jsem se probudila do ráje, to byla ta pravá Austrálie! A měla jsem před sebou nejkrásnější zážitek, snad z celého života. Návštěva Ballarat Wildlife Park a myslím, že fotky řeknou více než 1000 slov. Brečela jsem, fakt jsem brečela, když jsem viděla klokany, kteří ke mně přiběhli, chtěli jídlo, které jsme pro ně měli, skákali po vás, mazlili se, to bylo tak KOUZELNÉ! Viděla jsem poprvé v životě koalu, což je tak neuvěřitelné zvířátko! Má takový naivní, ale zároveň láskyplný pohled a je nejvíc roztomilých!… Naobědvali jsme se místního jezera, Lake Wendouree a po rychlém walkingu kolem jezera, jsme si prošli Botanical gardens a večer jsem měla svoje první australský BBQ! Mňam! S Nelly jsme druhý den navštívily Sovereign Hill – něco jako takové australské, westernové městečko. Poznaly kus historie Austrálie, vojenskou prohlídku, sami si rýžovaly zlato a zakončily to typickým, domácím, pravým australským „pie“. Před večeří jsme se prošly kolem toho nádherného jezera, zašly na pizzu a ještě večer jsme jely zpět do Melbourne.

Následujícího dne jsem se nemohla dočkat – vyrazily jsme s holkama na road trip a prozkoumat tak krásy oblasti Victoria. První zastávka byla Split Point Lookout, neuvěřitelná vyhlídka na oceán po boku majáku. Další stop byl Erskine Falls – poprvé v životě jsem viděla vodopád! A rovnou se v něm smočila! Dostat se k němu po kamenech byl trochu adrenalin, ale nic co bychom nezvládly. No podívejte na fotky, úplná nádhera! Předposlední zastávkou bylo 12 apoštolů (The Twelve Apostles), doposud jsem nevěděla, že něco takové vůbec existuje, pak jsem zjistila, že jde o jednu z největších dominant Austrálie. Nachází se v oblasti Port Campbell National Park, na cestě Great Ocean Road. Teď už je ve vodě jen 6 kamenů, apoštolů, ale stejně to stojí za to. Poslední stop byl na pláži, Princetown beach, kde jsme strávily zbytek odpoledne. Poobědvali aussie burger, odpoledne strávily na pláži. Večer jsme byly pozvané na house pááárty, která se pořádala kvůli mně a poté v noci ještě vyrazili do klubu. Nevím čím to, ale často se mi stává, že po propařených nocích mám přebytek energie, tak jsem vyrazila na walking kolem nádherné pláže Sandridge beach, ze kterého byl nakonec 7 km běh + jsem si ještě zatrénovala na workoutovém hřišti.

Navštívily jsme také centrum Melbourne, China town, hlavní náměstí Melbourne Square a vyjely na nejvyšší budovu Melbourne – SKYDECK! Odtud byl neuvěřitelný výhled na celé město! Viděla jsem budovu, kde se hraje Australian Open a mnoho dalších zajímavostí! U nábřeží si snědly oběd, zmrzlinu a večer uspořádaly girls night! Jídlo, víno, masky na obličej, seriály, jo, tohle člověk prostě občas potřebuje. #girlpower. S Melanie jsem další den strávily na Elwood beach kde jsme byly skoro sami, jako téměř na každé pláži v Melbourne, která není přímo ve městě. A vyrazily opět do Ballarat, po 15 km procházce společně uvařily a měla jsem to nejlepší jehněčí v životě – typické australské. Taaaak moc jsem si užívala toho Aussie feelingu! A ono to všechno tak nějak rychle utkelo měla jsem před sebou ten nejsmutnější večer v životě – poslední večer v Austrálii – cože?! Dámská jíza v Melbourne City Centre! Pozvala jsem Nelly na večeři do italské restaurace La Camera, užily si skvělé víno i jídlo a zmrzlinu, procházely se kolem Southbank Promenade. V Austrálii se zrovna slavil Nový čínský rok, tak všechno bylo ozdobené, osvětlené, krásné. Po práci se k nám připojila i Melanie, zašly jsme na bar na lodi, Arbory Afloat a užívaly drinků s výhledem na noční Melbourne z druhé strany nábřeží. Ach. Zašly i do kasína, které bylo, přísahám jak v Las Vegas, fakt síla!

Poslední den. Ani nevíte, jak moc mi vše bude chybě. Holky, život v Melbourne, pláže, sluníčko, jídlo, Austrálie. Poslední společné společné jídlo v Stanley Mount Waverly a jsme si fakt užily! Rozloučení muselo být i s mořem, konkrétně na Mentone Beach, odkud jsem po 2 hodinách blbnutí ve vlnách, plavání, čvachtání nechtěla vylézt. A teď už jen 24h cesta domů Melbourne - Dubai - Praha. Vím, že sem se ještě jednou musím vrátit.

Letěla jsem tentokrát z mezinárodního letiště Tullamarine. Zpáteční let utekl neuvěřitelně rychle. Ještě v Melbourne jsem měla trochu potíže s odbavením, jelikož jsem měla v příručním zavazadle arašídové másla a Vegimate, ale přece to nevyhodím! Tak jsem si musela jít ještě odbavit baťůžek, věci do letadla jsem měla v několika taškách Emirates, ale nic co bych nevyřešila! Let do Dubaje trval prý 14 hodin, ale mě to přišlo spíše jako 4. Snědla jsem večeři, vypila víno, pobrečela si u filmu Mama mia 2, spala, nasnídala se, spala,…a byla jsem na místě. Zde bylo tedy trochu únavné 3 hodinové čekání, zpříjemnila jsem si ho proteinovou tyčinkou, kávou a jablkem za 80 Kč (nojo, Dubaj). A navíc ještě zpoždění letadla. Bylo to dlouhé, ale to k cestování také patří. Na letišti v Praze na mě čekal táta a bylo to boží! Měla jsem neuvěřitelnou radost! Já to zvládla! Panebože. Cože, to už je jako Austrálie za mnou?

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

MIAMI - USA

PORTUGALSKO

Objednávky mých služeb a jakékoliv dotazy směřujte prosím

do kontaktního formuláře. Pokud si nevíte rady s výběrem služby, moc ráda vám poradím.

Co nejdříve vás poté budu kontaktovat.

Česko, Beroun, Letovice, Blansko, Praha

Ztráta menstruace, amenorrhea, dámské problémy