• Aneta Synková

PORTUGALSKO

Odletět do Portugalska začátkem zkouškového, v květnu 2019, za člověkem, kterého jsem nikdy předtím neviděla, zní možná jako šílený nápad, ale nakonec se to ukázalo jako ten nejlepší! Jela jsem vlakem do Brna, kde jsem přestoupila na vlak do Vídně, nasedla na vlak přímo na letiště – Flughafen. V Lisabonu na mě čekala Tamarka, navečeřely jsme se a vyrazily do centra. Člověk by nevěřil, jak to tam neuvěřitelně žije i v neděli večer, vlastně úplně každý den a večer. Přijeli jsme na vlakovou zastávku Belém, odtud jsme se prošly kolem Navigátoru, památky Padrao dos Descobrimentos s výhledem na ten známý červený most a došly k památce Jardim da Torre de Belém, u které se v parku konal jakýsi „jazz grove festival?“. Lisabon je plný erasmáků, Tami mě seznámila se svými přáteli, kteří jsou z Brazílie, Řecka, Francie, Itálie, celého světa.

Druhý den jsme si chtěli dát trochu do těla, než vyrazíme do města, zajely jsme proto ke stadionu, kde jsme si zaběhly 6 km a zacvičily full body workout, uf, sluníčko už pěkně peklo. Udělaly jsme ze sebe člověka, daly si smoothies v podniku Eight The health lounge a hurá Lisabone, jdeme na tebe! Z centra je krásně vidět celé lisabonské „staré město“, které je v kopci, na náměstí Jardim do Torel, kde jsem byla okouzlená z těch nádherných, fialových, voňavých stromů, pak jsem zjistila, že roste úplně po celém Portugalsku. Vítězným obloukem jsme prošly na žluté náměstí Praca do Comércio a všude jezdily typické žluté tramvaje! Pink street sice žije hlavně večer, ale bylo hezké a barevné to vidět přes den. Také jsme musely navštívit Time out market Lisboa, plný podniků na jídlo. Je to taková obrovská hala, kde jsou po celém obvodu všechny možné restaurace, místní speciality, ryby, hamburgery, vegan, sladké, vybere si rozhodně každý. Já si dala lososa s vajíčkem, houbami s brambůrkami – mňam! Připojily se k nám ještě 2 kamarádky a vlakem jsme jely do Cascais, zpáteční lístek 5€. Cascais je jižní část Lisabonu, mě to přišlo jako takové typické, jižanské, přímořské městečko, plné kaváren, suvenýrů. V roztomilé, několika patrové, rodinné kavárně Wonder house, jsem měla nejlepší smoothie v životě – špenát, bazalka, zázvor a ananas! A před námi byl poslední cíl dnešního dne – Cabo da Rocanejzápadnější místo kontinentální Evropy. Tam jsme musely dojet taxikem, protože tam žádná doprava nejezdí a stojí to maximálně za to! Jako opravdu wau! Připadáte si jak na konci světa! Před vámi jen oceán, v levo i v pravo útesy a oceán. Jenom jsem měla co dělat, abych nesletěla, když jsme se šly podívat trochu níže ke skalám, abych nesletěla, protože tam nebylo zábradlí. Objevily jsme ještě jedno krásné místo, které je od toho asi 10 minut chůze – Praia da Ursa. Příroda a krajina je tam neuvěřitelná.

Následující den, jsme doplnili energii v Zenith brunch – tousty s vajíčkem, avokádem, lososem, špenátem a golden milk a vyrazili jsme směrem Algarve! Tam jsme jeli s Tami, její kamarádkou a přítelem, kteří přiletěli z Česka. A konečně – nejslunnější místo Evropy, nejjižnější portugalský region. Dorazili jsme na večer do městečka Albufeira, takže jsme se ubytovali, navečeřeli, měla jsem ten nejlepší salát Nicóse v životě a prošli pláž a městečko. Druhý den byl ve znamení road tripu! První zastávkou byla nádherná, písečná a hlavně totálně privátní pláž Praia da Figuerinha, jelikož jsme tam byli skoro sami. Nebyla bych to já, abych nevlezla do vody, oceán byl sice úplně ledový, ale po 2 minutách, kdy mi málem upadaly zimou ruce i nohy, jsem si zvykla a plavala. Projeli jsme městečkem Lagos a přijeli k Farol da Ponta da Piedade. To byla nádhera! Útesy, azurové moře, romantické pláže, nádherná příroda, fakt jsem neměla slov, fotky to poví asi za mě. Cestou zpět jsme se stavili v Lagosu, prošli to krásné městečko, dali si večeři, víno a vyrazili zpět. Následující den jsme dopoledne strávili na pláži v Albufeiře, já nakonec asi hodinu plavala a cestou zpět jsme se zastavili asi na nejkrásnějším místě z celého Algarve – Praia da Marinha . Nebylo tam ani moc lidí, ale opět, ty útesy, azurové moře, pláže, to je prostě pro Algarve typické, bylo kouzelné! Zde jsem další hodinu plavala, nafotily krásné fotky a zůstali až do zlaté hodinky, která byla nádherná. No a byl čas se vrátit do Lisabonu.

Poslední den jsem si prošla celý Lisabon, staré město, odkud je nádherná rozhlídka, opět přes bránu na žluté náměstí Praca do Comércio a podél řeky s výhledem na červený most jsem se vydala směrem k Belému, Navigátoru, památky Padrao dos Descobrimentos. Dala si kafe, oběd, ono to šíleně uteklo, měla jsem v nohách 12 km a byl čas vyrazit na letiště. Takže díky Portugalsko, fakt jsem si tě zamilovala a určitě tě zase navštívím! Díky Tamarko za všechno! A děkuji Domi, že jsi na mě ve 2h ráno na letišti ve Vídni čekal s kyticí růží a cedulí paní Synková.

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

MIAMI - USA

Objednávky mých služeb a jakékoliv dotazy směřujte prosím

do kontaktního formuláře. Pokud si nevíte rady s výběrem služby, moc ráda vám poradím.

Co nejdříve vás poté budu kontaktovat.

Česko, Beroun, Letovice, Blansko, Praha

Ztráta menstruace, amenorrhea, dámské problémy