• Aneta Synková

TENERIFE

Šílený rok 2019, plný cestování pokračuje. V červenci jsme s Domčou měli naplánovanou dovolenou. Jeli autem na letiště do Vídně, přestoupili dále ve Valencii a letěli na Tenerife Sur Airport (letiště na jihu Tenerife). Hned si půjčili zarezervované auto (Cicar), nakoupili v Lidlu a vyrazili směrem k prvnímu ubytování domluvené přes airbnb. Tak moc jsem se těšila! Romantická chaloupka, nad mraky, hluboko daleko, nikde nikdo, s nádherným výhledem, v horách, v horách Aneto! Prostě jsem si to nedala absolutně do souvislosti a objednala auto Fiat 500, což vypadá jak brouk. K ubytování vedly 2 cesty, jeli jsme prvně asfaltovou, poté hliněnou cestou,...a pak jsme nějak odbočili a jeli po té druhé, tak si říkám, dobrý, ta cesta tam také vede. Příběh o tom, jak jsme první den málem umřeli :D - po chvíli jsme zjistili, že jedeme špatně. Ale to se už nedalo vrátit zpátky, protože jsme vyjeli šíleně vysoko a v polovině cesty dolů ( zpět k domečku) jsme pochopili, že tohle není dobré. Představte si šílený krpál, uprostřed ničeho, jen skály, kameny, písek, šutry, díry, sráz dolů,...a tohle dolů sjíždíte autem! Broukem! Jeli jsme 10 km asi 4 hodiny, Domča jel chvílemi po 2 kolech,.... a já každou chvíli čekala, kdy se auto rozbije, nebo prasknout pneumatiky. Chodila jsem před autem, odhazovala velké kameny, aby to tolik nebralo spodek,...achjo! :D Když jsme konečně dojeli a viděl nás majitel, který nám předával klíče, tak se akorát držel za hlavu, tam nejezdí ani jeep! Takže si dovedete představit, když jsme dojeli, že jsme se cítili jak šampioni (hlavně Dominik :D). Ale popravdě, i když to byla nejděsivější cesta, stála za to! To ubytování bylo neuvěřitelné! Uprostřed hor, totální pohádka, s výhledem na moře, pod námi mraky, nad námi v noci jasné hvězdy, pod kterými jsme pili víno, houpací síť, roztomilá kuchyňka, s plynovým vařičem, protože tam nebyla elektřina, večer jsme si svítili se svíčkami, nebyla tam tekoucí voda, tak jsme se umývali se vodou z barelů,..mělo to neuvěřitelné kouzlo.

Na výlety jsme museli dojíždět tím šíleným kopcem (ale už správnou cestou), oblíbili jsme si "naši" pláž Playa Grande, kde jsme byli asi 4x - obrovské vlny, černý písek, na pláži skoro nikdo. Pronajmout si auto je obrovská výhoda – bez toho to na Tenerife snad ani být nejde. Procestovali jsme plno míst a pláží, jako například Playa de La Caleta, avšak ta první pláž se nám zalíbila nejvíce. Jeden den jsme vyrazili na roadtrip, plánovali jsme původně, že pojedeme na nejvyšší horu Pico de Teide, ale když jsme zjistili, že se musí dopředu zarezervovat lístky na lanovku, tak jsme plány změnily. Vyrazili jsem tedy na severo západ, prvně do města Los Gigantes, kde jsme strávili odpoledne u přírodního koupaliště Charco de Isla Cangrejo – Santiago Del Teide.

A než jsme vyrazili zpět, zastavili jsme se u nádherného města Masca – Peru na Tenerife! Bylo tam několik spotů, vyhlídek „mirador“, odkud byly neuvěřitelné panoramata! Ten výhled, krajina, opravdová nádhera, jak v Peru!

Další ubytování bylo na jihu Tenerife, v městě Los Cristianos, shodli jsme se, že tohle město se nám z celého Tenerife líbilo nejvíce! Bydleli jsme 2 noci v apartmánech, které měli bazén, tenis, takže program byl jasný! Ale čekal nás největší zážitek – SURFOVÁNÍ! Prvně jsme měli hodinu teorie, poté oblékli neopren a vyrazili na 2 hodiny do moře. Zde s námi byl celou dobu instruktor, který nám pomáhal chytit správnou vlnu, apod.). Prvně jsem totálně nechápala jak na to, ale jak jsem chytla ten správný grimas tak jsem zvládla! A sjela jsem nakonec snad 8 celých vln (ale mnohem víckrát jsem spadla, nebo nestoupla vůbec). Nejtěžší je se nebát na prkno stoupnout, pak už to jede samo. My jsme byli na surfařské škole Tenerife Surf Point – domluva byla bezproblémová + plus vám z pobřeží dělali fotky. Popravdě jsem se několikrát pěkně namlela, když jsem spadla z prkna blízko u břehu, kde byly kameny, ale co tě nezabije, to tě posílí.

Večer nás čekal obrovský zážitek – Hard Rock Café! Ještě že jsme měli rezervované místo, jinak bychom si skoro nesedli, nebo čekali dlouhou frontu. To byl nátřesk. Objednali jsme si koktejl, předkrm a pak nám došlo, co se tam ten večer děje a proč tam je tolik lidí – Queen night! Celý večer hráli Queen revival, do toho celý podnik zpíval, bavil se, tleskal, k tomu další koktejly, obrovský hamburger a ještě větší dezert, atmosféra zde byla neuvěřitelná! A obrovským vyvrcholením byla závěrečná písnička We will rock you, kdy úplně všichni vstali, včetně barmanů, servírek, tleskali a dupali do rytmu, zpívali, to bylo něco! Druhý den jsme navštívili jeden z největších aquaparků vůbec – Siam Park. Popravdě tam bylo hrozně moc lidí, tak jsme sjeli pár tobogánů, řeku v nafukovacích kruzích a utíkali zpět k moři. Konkrétně na pláš v Los Christianos – Playa de Los Cristianos. Šestá noc byla v hlavních městě Santa Cruz, avšak jsme byli popravdě hodně zklamaní. Město na nás působilo hodně depresivně, špinavě,… Avšak ten den jsme objevili další 2 nádherné pláže – první, na severu Tenerife – San Andrés, bylo tam více lidí, ale pláž i moře bylo krásné. Odpoledne jsme navštívili ještě krásnější Playa La Nea, kde bylo jen pár lidí, zase obrovitánské vlny, černý písek, divoké moře, nádhera, tohle je prostě Tenerife. Večer měli nové ubytování v jakési vesničce, kde jsme měli celý apartmán pro sebe a bylo to zase kouzelné.

Měli jsme za sebou první část dovolené, té aktivnější a více stresující. Přijeli jsme do města Puerto de la Cruz, kde jsme vrátili auto (protože auto si můžete vypůjčit a vrátit na několika místech na Tenerife) a před námi bylo 5 dní ve 4* hotelu Magec. Byla to pohodička se vším všudy. All inclusive, dopoledne bazén, gin tonic, s výhledem na nejvyšší horu Pico de Teide, oběd, siesta, odpoledne k pláži Playa de San Telmo, kde jsme byli do večera. Moře, večeře a večer zase nějaké koktejly a krásný výhled na hvězdy. Nejsem úplný zastánce all inclusive povalování, ale přiznám se, že těch pár dní mi bodlo. Pohyb jsem měla v bazénu, cestou k moři, plavání, blbnutí ve vlnách,…. Předposlední den jsme navštívili Loro Parque – obrovitánská zoo plná exotických zvířat. Přes papoušky, tučňáky, gorily, lachtany, lvi, až po delfíny. Jedna z nejkrásnějších a nejroztomilejších věcí byli lachtani a jejich představení a samozřejmě - delfíni!